BLOGGINNLEGG

Velkommen til min blogg om digital markedsføring!

Velkommen!

Velkommen til min blogg! Hei, jeg heter Thomas McBride og denne bloggen vil omhandle dette semesterets faglige temaer innen digital markedsføring ved Høyskolen Kristiania. Jeg vil publisere innlegg om spennende temaer som kunstig intelligens og sosiale medier og om hvordan dette påvirker oss og vårt forbruk. Ikke minst så er data analysering en sentral del…
Read more

Min digitale hverdag

Det er mange gode grunner til å bruke digitale tjenester til å etablere en digital profil! I løpet av fase 1 i faget digital markedsføring med Arne Krokan, så har jeg lært viktigheten av det å dele tanker og informasjon og verdien av å ha en blogg slik som denne. I dette innlegget vil jeg…
Read more

Tips til smartere søk fra Google power search

Google Power Search er et nettbasert kurs man kan ta for å få en bedre forståelse av hvordan Google sine søkemotorer fungerer, og om hvordan man bør formulere søket slik at man finner fram til det innholdet man ønsker å få frem. Kurset består av 6 steg, der man lærer alt fundamentalt om hvordan søkemotorene…
Read more

Refleksjonsnotat av Fase 1 i Digital markedsføring

I løpet av januarmåneden så har jeg lært utrolig mye om teknologi og jeg har definitivt gjort opp noen tanker om hvilken retning den digitale utviklingen kommer til å ta forbrukersamfunnet fremover. Jeg har utarbeidet en god forståelse av hvilke nyteknologiske innovasjoner og løsninger som eksisterer i dag, slik som kunstig intelligens, delingsøkonomi, nettverksplattformer, blokkjeder,…
Read more

Business model canvas – 9 Steg til å etablere en forretningsmodell!

Innovasjon Norge forklarer at Business Model Canvas er en forretningsmodell som ble utviklet av Alexander Osterwalder og har den hensikt om å forenkle forståelsen i hva et selskap driver med. Den skal hjelpe selskaper identifisere nøkkelpartnere, nøkkelaktiviteter, nøkkelressurser, kostnader, inntekter, verdiskaping, kunderelasjoner, kundene og kanaler. Nøkkelpartnere handler hovedsakelig om å ha et vel etablert nettverk…
Read more

Blokkjeder – Fremtidens Valuta?

Da internettet kom så ble innhold mye lettere tilgjengelig. I dag kan du søke opp det du lurer på framfor å dra på biblioteket og låne bøker. Internettet har også gjort det mulig å styre transaksjoner og bokføring med algoritmer fremfor mennesker. Dette skjer gjennom blokkjeder. Grunnen til hvorfor blokkjeder får mye oppmerksomhet om dagen…
Read more

Hva er Konsekvensene av Filterbobler?

Hva er filterbobler? Filterbobler er algoritmer som sender spesifikk data basert på hva slags signaler/informasjon plattformer som Google og Facebook har på deg. For eksempel på Google kan du og jeg søke opp nøyaktig det samme, men få helt forskjellige linker opp på første siden. Eli Pariser kom opp med begrepet “Filter Bubble” har en…
Read more

Alt="https://www.pexels.com/@nurseryart?utm_content=attributionCopyText&utm_medium=referral&utm_source=pexels"

Tuckify – Verdens Første Delingsplattform av Barneklær!

Patrick Skou, gründeren bak Tuckify, identifiserte et behov for stadig nye barneklær for babyer og kom opp med en abonnoment-basert løsning der kunden kan bytte til nye klær hver gang barnet går opp i størrelse opp mot en fast månedpris! Tuckify senker kundens transaksjonskostnader Transaksjonskostnader er en betegnelse for hele prosessen til kunden fra den…
Read more

Forbruk i en verden med AI!

Det er ingen tvil om at kunstig intelligens kommer til å endre måten vi mennesker forbruker på! Med roboter og maskiner som kan utføre menneskelige arbeidsoppgaver, kan forbrukerens kjøpsprosess bli forenklet og effektivisert. Hva er kunstig intelligens? IT-Konsulentselskapet Systek forklarer at kunstig intelligens (AI) er en betegnelse rundt maskiners evne til å gjennomføre menneskelige intellektuelle…
Read more

Hvordan vil kunstig intelligens endre salg og markedsføring?

Forbrukersamfunnet består mer og mer av tjenester enn produkter i dag, og ved hjelp av kunstig intelligens (AI) kan det virkelig havne på et helt annet nivå! AI is likely to be either the best or worst thing to happen to humanity Stephen Hawking AI består av algoritmer som forholder seg til data, der den…
Read more