Skip links

Blog

Velkommen!

Velkommen til min blogg! Hei, jeg heter Thomas McBride og denne bloggen vil omhandle dette semesterets faglige temaer innen digital markedsføring ved Høyskolen Kristiania. Jeg vil publisere innlegg om spennende temaer rundt digital markedsføring og om hvordan dette påvirker oss og vårt forbruk. Ikke minst så er data analysering en sentral del av faget, der […]

Hva er forskjellen på organisk og betalt søk?

Hva er organisk søk? Google har en søkemotor som rangerer listen av nettsider som kommer på søk basert på hva den definerer som kvalitetssider. Det er nemlig hvordan innholdet fremlegges på nettsider som bestemmer om man rangerer bra på søkemotoroptimaliseringen (SEO). Søkemotoren er såpass intelligent at når den analyserer alt fra nettside til bilder på […]

Hva er Performance Marketing?

. Ved performance marketing ligger fokuset i resultater, og måles basert på de. På bloggen til Markedspartner definerer de performance marketing som en form for digital annonsering der man kun betaler når resultatene er målbare. Fordelen med at performance marketing gjøres digitalt, er at det finnes mye data fra det man gjør som kan analyseres […]

Hva er en god digital strategi?

STRATEGI . Når man skal starte en bedrift, uavhengig av hva man tilbyr, må man ha en strategi for å kontrollere vekst. En god strategi øker sannsynligheten for lønnsomhet på lang sikt, og hjelper til med stabilitet innad i organisasjonen. Strategier er tiltakene/aktivitetene man gjør for å nå et mål. Med det kan strategier deles […]

Vi har ikke nådd toppen av SaaS!

I 2014 kom selskapet Mixpanel med en ekspansjonsplan for de 2 neste årene: 3x i salg og betraktelig økning i hurtigheten rundt distribusjon. Økte effektiviteten til nyansatte selgere med 30-50%. Doble salg hver 6-9 måneder. Doble markedsføring til å finne flere leads. Mixpanel fikk 65 millioner dollar i salgsinntekter av den planen. Selskapet startet året […]

OKR – Hvordan finne veien til suksess

. Hva er OKR . OKR står for Objectives og Key Results, og brukes til å både navigere og realisere langsiktige og kortsiktige mål! Verktøyet har to funksjoner, der den skal gi struktur og oversikt, samtidig som at man setter spesifikke mål. Dersom en bedrift ønsker å øke omsetning, så vil det være hovedmålet. Aktivitetsmål […]

Beste kommunikasjonsplattform mot B2B markedet?

Faget Digital markedsføring er for øyeblikket i fase 2 med Cecilie Staude, der jeg, Magnus og Marius jobber sammen med en eksamensoppgave. Eksamenen vår går ut på å lage et forslag av en kommunikasjonsplan for DHL Norge, med fokus på FNs bærekraftsmål for 2030. I dette innlegget vil jeg drøfte mål og kanal for kommunikasjonsplanen. […]

Min digitale hverdag

Det er mange gode grunner til å bruke digitale tjenester til å etablere en digital profil! I løpet av fase 1 i faget digital markedsføring med Arne Krokan, så har jeg lært viktigheten av det å dele tanker og informasjon og verdien av å ha en blogg slik som denne. I dette innlegget vil jeg […]

Refleksjonsnotat av Fase 1 i Digital markedsføring

I løpet av januarmåneden så har jeg lært utrolig mye om teknologi og jeg har definitivt gjort opp noen tanker om hvilken retning den digitale utviklingen kommer til å ta forbrukersamfunnet fremover. Jeg har utarbeidet en god forståelse av hvilke nyteknologiske innovasjoner og løsninger som eksisterer i dag, slik som kunstig intelligens, delingsøkonomi, nettverksplattformer, blokkjeder, […]